ویکتور میلنر، فیلمبردار منتخب هفتمین دوره ی اسکار (1934)

 

 

ویکتور میلنر (15دسامبر 1893 – 29 اکتبر 1972) یک فیلمبردار آمریکایی بود. او ده بار نامزد جایزه اسکار شد و یک بار برای کلئوپاترا در سال 1934 برنده شد. میلنر روی بیش از 130 فیلم از جمله درام (لالایی شکسته)، کمدی (بی وفای تو)، فیلم نوآور (شهر تاریک) و وسترن (خشمگین) کار کرد. او در طول فعالیت سینمایی خود برای شرکت های تولید بزرگی مانند مترو گلدوین مایر، یونیورسال و پارامونت کار کرد.

ویکتور میلنر در 15 دسامبر 1893 در فیلادلفیا، پنسیلوانیا به دنیا آمد. هنگامی که او 12 ساله بود، خانواده اش به شهر نیویورک نقل مکان کردند. در نوجوانی، گاهی اوقات او را مسئول کار پروژکتور در فیلم ها می کردند که دوست دختر پروژکتوریست فیلم برای ملاقات می آمد. میلنر بعداً مجوز پروژکتوریست خود را گرفت و به عنوان پروژکتوریست کار کرد. در سال 1912، او نحوه استفاده از دوربین را به کالوین کولیج آموزش داد.

میلنر توسط ابرهارد اشنایدر، سازنده تجهیزات فیلم استخدام شد. او به عنوان یک پروجکشن کار می کرد و همچنین ابزار را برای اشنایدر جایگزاری می کرد. در این مدت، میلنر در سال 1913 هیوااتا: نمایشنامه شور هندی را به عنوان اولین فیلم خود فیلمبرداری کرد. در سال 1914، او موفق شد از اعتصاب مین در ترینیداد، کلرادو عکس بگیرد.

میلنر بعداً به گالوستون، تگزاس فرستاده شد تا سوار یک ناوشکن شود. با این حال سفارشات او هرگز از طریق پست نرسید. در عوض، میلنر به عنوان یک عکاس خصوصی استخدام شد و توانست سفرهای زیادی داشته باشد، حتی نه ماه را در کنگو بلژیک گذراند و از حیات وحش و مردم عکس گرفت. میلنر بعداً توسط Pathe Freres News Reel استخدام شد و اولین مسئولیت او در آنجا فیلمبرداری از مسابقات ماراتن در Union Heights بود. به عنوان بخشی از کار خود، میلنر به یک تور جهانی با نیویورک جاینت و شیکاگو وایت ساکس رفت.میلنر توانست به اولین تور مبارزاتی وودرو ویلسون برود که در آنجا با تدی روزولت آشنا شد. گزارش شد که در یک مورد، میلنر برای گرفتن عکس در مقابل روزولت قرار گرفت. روزولت در ابتدا خشمگین شد، اما پس از آن درخواست یک کپی از عکس را کرد.

هنگامی که میلنر به ایالات متحده بازگشت، در 1 نوامبر 1916 با مارگارت اشنایدر، دختر ابرهارد اشنایدر ازدواج کرد.در سال 1916 در حالی که در ماه عسل بود، به عنوان فیلمبردار در شرکت تولید سرگرمی Balboa در لانگ بیچ، کالیفرنیا استخدام شد. او یک سال برای بالبوآ کار کرد تا اینکه برای توماس اچ. اینس در واحد ویلیام اس هارت کار کرد. او در طول زندگی حرفه‌ای خود به عنوان فیلمبردار دوم برای 17 فیلم برای ویلیام اس هارت کار کرد. او همچنین بعداً با شرکت Constance Talmage و در شرکت‌های تولید بزرگ مانند Metro-Goldwyn-Mayer، Universal کار کرد و در سال 1925 به پارامونت رفت.بعدها میلنر به خاطر نگاه حماسی ای که به تولیدات سینمایی سیسیل بی. دمیل داد، شناخته شد. او ده سال با دمیل کار کرد و به او در کارگردانی فیلم در Technicolor کمک کرد. میلنر همچنین با دیگر نمادهای صنعت فیلم از جمله ویکتور فلمینگ، رائول والش، پرستون استرجز و ارنست لوبیچ کار کرد.

 

 

 

منابع

1.             https://theasc.com/magazine/aug04/founding/page3.html